ZABORAVLJENI HEROJI ODBRANE: DOBROVOLJNO VATROGASNO DRUŠTVO VRATNIK
[ # ]

SARAJEVO

Tokom opsade jednu od najznačajnijih uloga u odbrani Sarajeva imali su i vatrogasci, koji su svakog dana stavljali glavu u torbu i gasili sarajevske ljepotice, dok ih je agresor s brda zasipao stotinama granata, rafalnom paljbom...

Bez obzira na to iz koje jedinice i koje brigade dolazili vatrogasci su se na razne načine snalazili tokom opsade, a svoj posao izvršavali su točno i bez pogovora, ne mareći da li agresor na njih puca ili ne. Svoj grad branili su tokom opsade i Neven Bratić, Muris Domić i Safet Šabanović, pripadnici Dobrovoljnog vatrogasnog društva Vratnik. "Svaki normalan građanin nije vjerovao da će biti rata, a mi smo bili oni koji su pomalo vjerovali i već krajem 1991. godine su počele određen pripreme. Počeli smo okupljati više članova i opreme", kaže Domić na početku razgovora. "Sjećam se akcija gdje sam najviše nastradao. Početkom rata nismo imali odgovarajuću opremu za gašenje. Zima kada nas je uhvatila, bili smo smrznuti i zaleđeni. Ima tu dosta akcija. Sjećam se kada je ranjen Haris Hamzagić, jer je bio prvi vatrogasac koji je ranjen. Tada smo vidjeli koliko je to surovo", kaže Bratić na početku razgovora i nastavlja:

"Jurišali smo s mlaznicima, nismo bili zaštićeni. Ja nisam vjerovao da mogu biti ranjen, dok se to nije dogodilo. Gorjela je galerija i jedan stambeni objekt. Čim smo počeli gasiti, otvorena je paljba s brda. Tu je nastradalo osam vatrogasaca. Kada sam prišao vidio sam muk i tišinu, nema nikoga oko vozila. Vozila su bila izbušena, vatrogasci ranjeni. Počeli smo ubacivati ljude u neka vozila koja su došla. U jednom momentu za vrijeme gašenja propao je lim i zaklonio dio krova. Popeo sam se sa strane na vozilo, granata je pala iza leđa, mene ranila, Fahri otkinula ruku, devet mjeseci se borio za život", kaže Bratić.

Krajem mjeseca kolovoza 1992. godine zapaljena je zgrada Vijećnice. Agresor nije poštedio ni biblioteku, pa je baš poput nacista u Njemačkoj 50-ak godina kasnije palio knjige. Vatrogasci Sarajeva ističu kako im je to bila jedna od najtežih akcija za vrijeme opsade Sarajeva. "Bio sam u smjeni taj dan kada je gorila Vijećnica. Prvi smo bili obaviješteni i brzom intervencijom prvi poraz je bio saniran. Kasnije dodatnim granatiranjem planula je ponovo i čitavu noć smo tu proveli, bio sam prisutan i kada je pao krov. Po vodu smo išli na Staru Breku, što je bila otežavajuća okolnost, osim granata koje su padale tokom čitavog gašenja", kaže Domić.…. radio sarajevo

Image and video hosting by TinyPic

06.04.2015. ...11:05 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.





eXTReMe Tracker
free counters